Onze T1 en jeugdtrainer, Robson Kevin, is aan zijn 3e jaar bezig als Trainer / Coach van de Nationale ploeg korfbal in Frankrijk.  In voorbereiding op het Europees kampioenschap korfbal in Nederland ( 10 - 21 oktober 2018 ) worden er een aantal tornooien gespeeld.  Het tornooi van Massy is hierin een vaste waarde om zich te meten met een aantal andere internationale ploegen.  Dit jaar kon er gespeeld worden tegen Armenië + 2 ploegen van Highbury ( Londen - UK ) + een aantal andere Franse teams.

Frankrijk won al zijn poule wedstrijden en speelde hierdoor de finale tegen Highbury 1.  Een mooie wedstrijd van 2x15 min, waar de eerste helft beide teams elkaar aan het aftasten waren en elkaar weinig mogelijkheden en ruimte gaven -> resultaat 4 - 4.  De tweede helft kon Frankrijk afstand nemen door gevarieerder korfbal, een betere verdediging en een sterkere afwerking.  Eindstand : 11 - 5

Zaterdag avond was er ook een gala wedstrijd tegen Armenië, dewelke werd gewonnen met duidelijke 27 - 11 cijfers.