Bornem Korfbalclub is een toffe familiale vereniging waar klein en groot zich thuis voelt. Het sportieve gedeelte wordt verzorgd door gediplomeerde trainers die zowel jonge spelers ( vanaf 3 jaar ) als volwassen spelers de nodige begeleiding en speelgelegenheid kunnen geven.

Een korfbal seizoen begint in augustus en eindigt eind mei. Trainingen gaan door 2x per week / op woensdag en vrijdag – gekoppeld aan wedstrijden die doorgaan op zaterdag of zondag naargelang de planning.

Korfbal is de enige sport in competitie die in alle reeksen gemengd speelt, dus alle meisjes / jongens / vrouwen / mannen zijn van harte welkom.

Trainingen - seizoen 2022 / 2023  : zie agenda - aanpassingen steeds mogelijk

Goede afspraken maken … goede vrienden :

• 15 minuten voor aanvang v/d training aanwezig zijn: omkleden en de coaches mee helpen om het materiaal buiten te zetten hoort ook bij de training.
  • Bij minder goed weer een trui en/of regenjas voorzien!
  • Eventueel een flesje drank voorzien à kan ook in de kantine aangekocht worden. Bij warm weer voorziet de club zelf extra water.
  • Hygiëne is zeer belangrijk: maak daarom gebruik van de douches. Let wel: de jeugdtrainers kunnen geen oogje in het zeil houden, aangezien zij zelf hun training met de kernspelers aanvangen. Ouders mogen hun kind wel helpen bij het douchen. We verwachten dat iedereen de douches proper achterlaat !!
  • Als je niet aanwezig kan zijn op een training/wedstrijd à verwittig dan zeker vooraf uw coach aub !! Hun GSM nummers staan hieronder.

Trainers / Coach :

• Bewegingsschool 3j tot 9j : Kevin DM + Sofie + Elke + Ellen + Yana
  • Jeugd U11 & U13 : Katy + Lobke + Katrien + Lindsay + Brent
  • Seniors A & B ploeg : Kevin Robson

Gegevens :

Kevin Robson :          0472/ 45 05 36

Katy De Man :           0473/ 53 26 74

Verzekering :

Alle leden van Bornem Korfbal zijn verzekerd tegen lichamelijke ongevallen bij Arena.

Wat moet je doen bij een blessure of ongeval tijdens de training/wedstrijd of clubactiviteit:

• Breng onmiddellijk je trainer /coach / de secretaris op de hoogte.
  • Je ontvangt van hen meteen een aangiftedocument voor de verzekering. Dit kan je ook terugvinden op onze website onder “documenten”.
  • Raadpleeg een arts en laat de 3de bladzijde, het medisch getuigschrift, invullen.
  • Bezorg de ingevulde documenten zo vlug mogelijk ( binnen de 48 u) terug aan de secretaris.
  • Niet vergeten : Je rekeningnummer ( of dat van je ouders) te vermelden op blz. 1 - een klevertje van het ziekenfonds op blz.2 - het document te ondertekenen (handtekening slachtoffer) op blz. 2
  • De clubsecretaris vult de verdere gegevens in, ondertekent het document en stuurt het op naar de verzekering.
  • Bewaar goed de originele ontvangstbewijzen van terugbetaling van de mutualiteit.
  • Vraag bij de apotheker een attest voor de verzekering.
  • Ook medische attesten die bij radiologie en/of echografie zitten bewaren.
  • Na toekenning van uw dossiernummer door Arena stuur je alle bovenstaande documenten, eventueel samen met het origineel van een ziekenhuisfactuur terug naar Arena en de door u betaalde onkosten worden teruggestort op het doorgegeven rekeningnummer.
  • Enkel originele facturen ( na betaling) opsturen, kopies worden niet aanvaard.Bij eventuele vragen of problemen, neem contact op met de secretaris.