• Terrein :
  • 20 x 20 m (geen middenlijn).  Het terrein is de helft van een officieel korfbalterrein nl. 20x20 waarbij er gewerkt wordt met 1 korf die wordt opgesteld in het midden op 6,66 m van de achterlijn (zoals het in de officiële competitie ook gebeurt).
  • Wisselvak: 2 m over de volledige breedte
  • Spelersaantal :       4 spelers en reserve(n)
  • Spelregels :
  • korfballen in 1 vak
  • onbeperkt wisselen is toegelaten in het wisselvak
  • verdedigen is ingevoerd
  • de start van de wedstrijd vindt plaats net voor de voorlijn. Het team dat thuis speelt vat de wedstrijd aan (tenzij anders bepaald).
  • bij het onderscheppen van de bal moet het onderscheppende team de bal eerst over de voorlijn spelen alvorens ze zelf kunnen beginnen aan te vallen. Dit kan je doen door de bal te spelen naar een medespeler, op dat moment deelnemend aan het spel, die met zijn 2 voeten over de voorlijn (bevindt zich dus in het wisselvak) de bal ontvangt. Wanneer deze speler de bal terug in het veld brengt mag het team beginnen aanvallen.
  • wanneer bij het uitwerken van de bal, alvorens deze tot bij een speler in het wisselvak werd gespeeld, deze terug onderschept wordt door het team dat balbezit had kunnen zij direct terug beginnen aan te vallen zonder eerst de bal over de voorlijn te moeten brengen.
  • wisselvak: in deze zone de bal ontvangen en wisselen van functie
  • gedurende de wedstrijd blijven de algemene korfbalregels van toepassing
  • Duurtijd :
  • U12/U14: 3 x 12,5 min – 5 min rust
  • U16/U19: 3 x 15 min – 5 min rust
  • Organisator :
  • staat in voor het materiaal
  • maakt het wedstrijdformulier op (downloaden van de korfbalsite)
  • zorgt voor de scheidsrechter, in overleg met tegenpartij
  • bij algemene afgelasting dient geen wedstrijdformulier verstuurd te worden
  • bij afgelasting bvb door onbespeelbaarheid van het terrein, dient wel een wedstrijdformulier opgemaakt te worden met vermelding van de reden bij bemerkingen
  • verwittigt bij afgelasting de tegenpartij en Comité voor wedstrijdzaken (CvW.)
  • Scheidsrechter :
  • controleert het wedstrijdformulier
  • vult het wedstrijdformulier verder in met de score